7 Ocak 2015 Çarşamba

Hukuk Fakültesine Gitmek İsteyenler Okusun!

Şahsıma gelen sorulardan hareketle birkaç konuyu aydınlatmak gerektiğini düşünüyorum. Önümüzdeki YGS-LYS sınavlarında değişen bir takım puanlamalar öğrencilerin kafalarında soru işaretlerine neden oluyor.

Soru: Hukuk fakültelerine giriş TM-2 puanından TM-3 puanına kaydırıldı. Bu ne demek oluyor?

Cevap: LYS-1 Matematik ve LYS-1 Geometri etkisi azalarak yerini LYS-3 Edebiyat ve LYS-3 Coğrafya aldı. Geçen sene hukuk fakültesini kazanmak isteyen birisinin daha fazla matematik çözmesi gerekirken artık, edebiyat ve coğrafyadan daha fazla çözmesi gerekiyor. Şöyle ki:
TM-3 Puanlarında Soru Dağılımları:

YGS Türkçe- %15 (40 Soru)
YGS Matematik- %10 (40 Soru)                           TM-3 Puanın %40’ı 
YGS Sosyal Bilimler- %10 (40 Soru)
YGS Fen Bilimleri- %5 (40 Soru)

LYS-1 Matematik- %18 (50 Soru)
LYS-1 Geometri - %7 (30 Soru)                            TM-3 Puanın %60’ı
LYS- 3 Edebiyat- %25 (56 Soru)
LYS-3 Coğrafya- %10 (24 Soru)



Soru: İyi bir hukuk fakültesi kazanmak için kaç net yapmam gerekir?

Geçen sene (2014) İstanbul Hukuk Fakültesi taban puan TM-2’den 441,279 ile aldı. Bu da ortalama
YGS- Türkçe- 35 Net
YGS- Matematik- 35 Net
YGS- Sosyal Bilimler- 35 Net
YGS- Fen Bilimleri- 0 Net
LYS-1 Matematik- 40 Net
LYS-2 Geometri- 25 Net
LYS-3 Edebiyat- 40 Net
LYS-3 Coğrafya- 20 Net
( NOT: Ortaöğretim Başarı Puanı Otalama 50 olarak hesaplanmıştır. Bu netler değişebilir. TM-2 puanında istediği için her halükarda matematik ve geometri netlerinin yüksek olması gerekliydi.)
Bu seneye yani 2015’e gelirsek artık TM-3’den alacağına göre, puanın henüz ne olacağı belli değil. Ama aşağı yukarı geçen seneden bir hesaplama yaparsak, yüzdelik dilimler ve sıralamalar göz önünde bulundurulursa, aşağıdaki gibi bir net ortalaması gerekli olacaktır.
YGS- Türkçe- 38 Net
YGS- Matematik- 30 Net
YGS- Sosyal Bilimler- 37 Net
YGS- Fen Bilimleri- 0 Net
LYS-1 Matematik- 30 Net
LYS-2 Geometri- 20 Net
LYS-3 Edebiyat- 50 Net
LYS-3 Coğrafya- 22 Net

Hesaplamalar gösteriyor ki bu sene LYS-3 matematik ve LYS-3 geometriden geçen seneye göre daha az net yapmak yeterli olacaktır. Bu da EA( eşit ağırlık) öğrencileri için kâbus haline gelen matematiğin ve geometrinin önemin azalması anlamına geliyor.
Gelgelelim Edebiyat- Coğrafya gerçeğine, şu ana kadar matematik- geometri ağırlığının fazla olması öğrencileri sürekli matematik-geometri çalışmaya yönlendirdi. Edebiyat ve coğrafya biraz geri planda kaldı. Artık vakit kaybetmeden öğrencilerin, edebiyat ve coğrafya çalışması gerekli. Bu sene sınava girecek EA ( eşit ağırlık) öğrencileri için bu lehlerinde bir karar karar oldu, bunu çok çalışarak aleyhlerine çevirmeden noktalamaları gerekli.
Kaç netle hangi bölüme gireceğini merak edenler, bana mail yoluyla sorularını iletebilirler. Ayrıca son zamanlarda nasıl bir çalışma takvimi oluşturmak gerekli, bu konuda da soracak sorusu olanların maillerini bekliyorum.


                                                                                                          Sedat YILMAZ
                                                                                                          Eğitim Danışmanı

20 yorum:

  1. merhaba hocam. ismim bedirhan
    2016 ygs turkce.  32.50 net
    sosyal.                  18.25net
    mat.                      18.75net
    fen.                         3.00net

    ygs-5 siralama 190.296
    ygs-6 siralama 242.682

    tahmini obp. 71.5
    ( 500 puan üzerinden 357.5) (hocam en düsük hesap daha yuksek gelecek ��)

    sadece hukuk istiyorum baska bisey düşünmüyorum. lys de 23 bin icin ne kadar net yapmaliyim ?
    Lütfen yardimci olur musunuz?��
    Simdiden tesekkur ederim..


    SAYGILARIMLA ������

    YanıtlaSil
  2. ygs5 390 puan 57 bindeyim. hukuk istiyorum. hukuk kazanabilmek icin asagi yukari lysde netlerim ne olmali yardimci olur musunuz bu arada diploma puanim 87

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 57 bin harika. 50 edebiyat 65 mat 20 cografya seni Ankaraya götürecektir

      Sil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Hocam ygs 5 siralamam 132 bin dicle hukuk istiyorum bunun için lys netleri nasil olmalı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 60 mat 19 coğrafya 50 edebiyat rahatlıkla yetecektir

      Sil
  5. Hocam ygs 5 siralamam 132 bin dicle hukuk istiyorum bunun için lys netleri nasil olmalı

    YanıtlaSil
  6. Merhaba. Meslek lisesi öğrncisiyim diploma notum 72 obp 361 puan.mezun oldum tekrar sınava hazırlanıp hukuk okumak istiyorum.mezun olduğum okulun diploma notunun ve başarı sıralamasının ne kadar önemi var girme şansım varmı ? Teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. Ygs Türkçe 31
    Mat 32
    Sosyal 27
    Fen 15

    Lys mat 32
    Geo 16
    Edebiyat 51
    Coğrafya 16,5 net ile 5300 küsür geldi tm 3.
    Ortaöğretim 30 geldi, ösym sağolsun 10 luk sistemde hesaplamış bu yüzden de 3.92 ortalamam 48 puan getirecekken 30 puan getirdi . İtirazım kabul olmadı. Sisteme yanlış giren görevliler sağılsun. Sonra kesilmiş puan ile 14 bin küsüre geriledim. Ancak doğru hesaplansa 7000 küsür dü . Sonuç hukuk geldi ama İstanbul hukuk gelecekken dokuz eylül hukuğa son şıralarda girdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok geçmiş olsun ama yine de hukuk kazanmış olmana sevindim.

      Sil
  8. Bir sorum var çorumda 460 lık liseye girdim . Éşit agirlik okumak istiyorum.Açikcasi kitap manyagiyim.Yapabilir miyim sizce ? ? ? Mayematik afet (iyi) ama fizik felan biyolojidrn nefret ediyorum tam esit agirlik icin yaratilmisin asdf sizce olur ku ??

    YanıtlaSil
  9. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  10. merhaba 12.sınıfa geçtim sayısalım ama hukuk istiyorum.Sınıfıma da alıştım bölüm depiştirmek istiyorum ama kafam karışık hocalar zorlanırsın diyor .okulum orta derecede bir okul tıp hukuk falan her sene çıkmıyor.ve ben dershaneye mi yazılsam yoksa özele mi geçsem dershane 5 bin özel 13 bin fln aileme de sıkıntı yapmak istemiyorum. lütfen yardım edin !!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu durumda ne yapacağını kısa bir yorumda belirtemem maalesef.

      Sil
  11. 12.sınıf eşit ağırlık öğrencisiyim. Ygs çalışmaya henüz başladım ve matematiğim iyi değil,matematiğime güvenmiyorum. Hukuk kazanmak istiyorum. Nasıl bir yol izlemeliyim? Hangi dersten ne kadar net yapmalıyım? Yardımcı olur musunuz ?

    YanıtlaSil
  12. türkç:33 mat:25 sosyal:29 fen:10 ygs de böyle yapsam lys de de 50edebiyat 30 matematik 15 geometri 20 coğrafya yapsam kaç bine girebilirim ve hukuk tutarmı.

    YanıtlaSil
  13. Hocam meslek liseliyim temelim fazla yok fakat bu yıl çalışmaya karar verdim, günlük iyi bir saat ayırıyorum lise sona gidiyorum sayısalım pek iyi değil ama edebiyat, coğrafya, türkçeyi falan fule yakın getirsem 36.000 e girebilir miyim kıbrıs da hukuk düşünüyorum da?

    YanıtlaSil
  14. Anadolu öğrencisiyim. Sayısalcıyım. Ama hukuk istiyorum seneye sınava gireceğim. Hukuk kazanmak için kaç net yapmam gerekiyor? Bilgi verirseniz sevinirim...

    YanıtlaSil
  15. Anadolu öğrencisiyim. Sayısalcıyım. Ama hukuk istiyorum seneye sınava gireceğim. Hukuk kazanmak için kaç net yapmam gerekiyor? Bilgi verirseniz sevinirim...

    YanıtlaSil

Bir Eşit Ağırlık Öğrencisi Olarak Matematik Dersiyle Olan Sınavım :)

Bu başlığı açmamın temel sebebi, yıllardır gerek derslerine girdiğim öğrencilerim olsun gerek özelden bana mail, whatsapp mesajı vs. ile mes...