2 Kasım 2015 Pazartesi

Üniversite Kontenjanlarına "Başarı Sıralaması" Geliyor!

Üniversite kontenjanlarına başarı sıralaması geliyor. Peki, bu ne demek?
Geçen yıl  YÖK ilk defa yeni bir uygulamaya gitmiş ve TIP fakülteleri için 40 bin ve HUKUK fakülteleri için de 150 bin barajı getirmişti. Bu ilk başlarda öğrenciler için anlaşılması zor ve bir o kadar da korkutucu olmuştu. 2014-ÖSYS'de TIP fakültesine yerleşen son öğrencinin 101 bininci olduğunu 2015-ÖSYS'de ise TIP fakültesine yerleşen son öğrencinin 31 bin 670'inci aday olduğunu göz önünde bulundurursak bu sistem üniversiteye yerleşen öğrenci kalitesi bakımından bir hayli işe yaramışa benziyor.
Hemen her sene açılan yeni üniversitelere bir de okullara dönüşen dershaneler eklenince ortaya çıkan tablo maalesef çok da iç açıcı görünmüyor , nitelik olarak belki yüksek bir performans elde edilmiş gibi görünse de nicelik olarak içi boş bir nesil yetiştiriyoruz. Kitap okumayan, sinemaya-tiyatroya gitmeyen, düşünmeyen- tartışmayan bir nesil doğal olarak üniversiteye gittiğinde de yeterlik gösteremiyor.
YÖK ise bu duruma kendince bir önlem almışa benziyor, bu sene uygulamayı biraz daha genişleterek MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK fakültelerine de uygulayacak. Henüz bir yasa tasarısı olan bu uygulama 240 bin barajını öngörüyor. 180 puan barajını geçen her öğrenci mühendislik tercih edebiliyordu. Bu da gelecek senelerde kalitenin gerçekten de çok düşeceğinin işaretiydi. Ama YÖK bu duruma el attı ve belli bir puan barajının altında kalan öğrencinin mühendislik-mimarlık tercih etmesini engelledi.
Üniversite hocaları yetişen öğrenci kalitesinden çok şikayetçi!
Eğitim sisteminin iyice sarmala dönen yapısı nihayetinde bir çıkmaza girdi. Başarının  tek kriteri artık YGS-LYS netleri, bu durumda okulların eğitimi geri plana atılarak sadece öğretime odaklanmasına neden oldu. Artık kitap oku bile demek bir öğretmen için suç unsuru neredeyse, velinin hemen bir şikayetini işitebiliyorsunuz -" Hocam, ne kitabı ! Bırak çocuk soru çözsün!"
Tabletler, akıllı telefonlar, bilgisayarlar artık çocukların bilgiyi istediği an elde edebileceği bir ortam yarattı. Bu durumun sonucu olarak da düşünmeyen, hazırcılığa alışan bir nesille karşı karşıyayız. Özellikle HUKUK gibi, MÜHENDİSLİK gibi üst düzey düşünme yeteneği istenen bölümlerde öğrencilerin bocalamalarının asıl sebebi budur.
YÖK'ün aldığı önlem geçici bir önlem. Bu sadece sorunu bir süre daha görmezden gelmemizi sağlar. Gelecekte bizi bekleyen soruna her ne kadar gözlerimizi şimdi yumsak da bunu değiştiremeyeceğiz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bir Eşit Ağırlık Öğrencisi Olarak Matematik Dersiyle Olan Sınavım :)

Bu başlığı açmamın temel sebebi, yıllardır gerek derslerine girdiğim öğrencilerim olsun gerek özelden bana mail, whatsapp mesajı vs. ile mes...