31 Mayıs 2015 Pazar

YGS Sıralamam LYS'ye Ne Kadar Etki Eder?

Şu günlerde sık sık aynı soruyla karşılaşıyorum.
“Hocam YGS’de sıralamam çok kötü, peki LYS’de düzeltebilir miyim?”
Bu sene YGS geçen senelere nazaran daha farklı bir soru çeşidiyle karşımıza çıktı ve ezberleri bozarak öğrencilerin hesapladıklarından ya da sene içindeki denemelerinden çok farklı sıralama içinde kalmalarına neden oldu. Bu nedenle, ben bu sene YGS’nin geçen senelere nazaran çok daha az seçici olacağını düşünüyorum. Asıl sıralamanın LYS ile belli olacağı bir sınav bence bu sene. Bu nedenle, öğrenciler bıkmadan, usanmadan kalan günleri değerlendirmeli, sınavda da azami netler bırakarak başarıya giden yolda emin adımlarla ilerlemelidir.
Sıram 200 binlerde, Eşit-Ağırlık öğrencisiyim, ilk 10 bine girebilir miyim?

Geçen senelerde birçok örneğine şahit olduk ki bu durum mümkündür. Çünkü EA öğrencilerinin önünde şu an çok fazla SAYISAL öğrencisi bulunmakta, onlar sıralamadan çıktıktan sonra EA öğrencileri ön sıralara gelecektir. Ama unutmayın, LYS’de belirleyici olan MAT-2 ve GEO-2 olacaktır. Bu nedenle, MAT-2 ve GEO-2 netlerinizi elinizden geldiğince yüksek tutmaya çalışın.




Sedat YILMAZ
Eğitim Danışmanı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bir Eşit Ağırlık Öğrencisi Olarak Matematik Dersiyle Olan Sınavım :)

Bu başlığı açmamın temel sebebi, yıllardır gerek derslerine girdiğim öğrencilerim olsun gerek özelden bana mail, whatsapp mesajı vs. ile mes...