8 Kasım 2014 Cumartesi

YGS-LYS TARİH OLUYOR

Üniversite sınav sistemi neredeyse her yıl değişikliğe uğruyor. Tek sınavdı, ikiye çıktı, sonra 6’ya çıktı. Katsayıda sık sık değişiklik oldu. Bu yıl son kez YGS yapılabilir. Seneye adaylar yeni bir sistemle karşı karşıya kalabilir. Bu durumda da adayların kafası allak bullak. Çünkü, sınava hazırlık genellikle 2 yıl önceden başlıyor. Son bir yılda eksik kalanlar tamamlanıyor. Şimdi lise 2’de olan bir öğrenci, iki yıl sonra nasıl bir sınav sistemiyle karşı karşıya bilemiyor. Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, televizyondan açıkladı, 2016’da sistem değişebilir. 2015’te bambaşka bir format ile adaylar sınava girebilir. YGS ve LYS’nin yerini başka bir model alabilir.

YILDA İKİ SINAV OLACAKMilli Eğitim Bakanlığı yeni sisteme ilişkin çalışmalarını tamamladı. Yüksek Öğretim Kurumu’ndaki (YÖK) süreç ise devam ediyor.
Taslak çalışmaya göre ortaöğretime geçiş sisteminin bir benzeri üniversiteye geçişte de uygulanacak.
Lise öğrencileri temel derslerden yılda iki kez merkezi sınava girecek.
Üniversiteler öğrenci seçerken merkezi sınavların 4 yıllık ortalamasını esas alacak.
ÜNİVERSİTELER ÜÇ GRUBA AYRILACAKYeni sistemde üniversiteler a, b, c şeklinde üç gruba ayrılacak.
A grubu üniversiteler, merkezi sınav ortalamalarının yanı sıra öğrencilerin sosyal, kültürel, sportif becerilerine de bakacak. Tercih ederlerse kendi sözlü ve yazılı sınavlarını da yapabilecek.
B grubu üniversiteler, merkezi sınav ortalamalarını baz alarak seçecekleri öğrencilere isterlerse mülakat yapacak.
C grubu üniversiteler ise doğrudan lise genel not ortalamasına göre öğrenci alacak.
LİSE ÖĞRENCİLERİNE TABLET
Yeni üniversiteye giriş sisteminin 2016-2017 eğitim ve öğretim yılında lise birinci sınıf öğrencileri ile pilot olarak başlatılması hedefleniyor.
O tarihe kadar lise öğrencilerine tablet dağıtımını tamamlamayı planlayan bakanlık, sınavı tabletler üzerinden online olarak yapacak.
AÇIK UÇLU SORULAR GELİYOR!Test sınavlarla başlayacak uygulamada, 2019-2020 eğitim ve öğretim yılı itibariyle açık uçlu sorulara geçilecek.
Öğrencilerin okullarında tabletleriyle yanıtlayacağı soruları  Türkiye genelinde rastgele seçilecek alan öğretmenleri değerlendirecek.
Yeni sistemle birlikte süreci Milli Eğitim Bakanlığı'nın Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü ile Ölçme, Değerlendirme ve Yerleştirme Daire Başkanlığı yürütecek.

Kaynak: Ntvmsnbc, Hürriyet Haber



Sedat Yılmaz

Eğitim Danışmanı

1 yorum:

  1. 1. Dünya Savaşı’ndan sonra yaşanan olaylar biraz daha ön planda. Bu yüzden Atatürk dönemi olayları, 20. yüzyıl dünya tarihine özen göstermenizi tavsiye ederiz.
    Listenin genişliği sizi korkutmasın. AYT Tarih Konuları ‘na verimli bir şekilde oturup çalıştığınızda birkaç haftada rahatlıkla bitirip test çözmeye başlayabilirsiniz.
    AYT Tarih Konu Dağılımı ve AYT Tarih Konuları ile ilgili bilgilerimizi verdikten sonra şimdi soru dağılımına geçelim. AYT Tarih Konuları

    YanıtlaSil

Bir Eşit Ağırlık Öğrencisi Olarak Matematik Dersiyle Olan Sınavım :)

Bu başlığı açmamın temel sebebi, yıllardır gerek derslerine girdiğim öğrencilerim olsun gerek özelden bana mail, whatsapp mesajı vs. ile mes...