15 Ağustos 2014 Cuma

Dershaneler Kapatılıyor, Ya Sonra?


Dershanelerin kapatılacağının açıklanmasıyla birlikte veliler ve öğrenciler tarafından hep aynı soru sorulmaya başlandı: Peki, Şimdi ne olacak?
Dershanelerin 2015 Eylül’de kapatılmasıyla birlikte eğitimde bir dönem sona ermiş olacak; fakat hali hazırda devam eden sistem dershaneleri gerekli hale getiriyor. Peki, bu durumda öğrencileri bekleyen süreç nedir?
MEB Bakanı Nabi Avcı, devlet okullarının hafta sonlarında veya okul çıkışlarında ek takviye yapabileceğini duyurdu. Halk eğitim merkezlerinde veya akşam okullarında da takviye isteyen öğrencilere kurslar verilebilecek.
Özel sektör ise bu ihtiyacı karşılayabilmek için hali hazırdaki özel okulların yanı sıra yeni bir formül daha oluşturdu: “Üniversiteye Hazırlık Liseleri.
Dershane- Okul karışımı bir formatta eğitime devam edecek bu liselerde, öğrenci üniversiteye hazırlık amaçlı dersler görecek, ağırlık olarak teste dayalı bir eğitim alacak. Müzik, Beden Eğitimi, Resim gibi dersler yerine Matematik, Türkçe, Fizik gibi derslerin takviyesi yapılacak. Böylece, öğrenci eksik olduğu derslerin takviyesini, yine okuldayken alabilmiş olacak. Sınıfların kur sistemine dayalı olarak oluşturulacağı bu sistemde temel mantık rekabet üzerine kurulmuş olacak.
Lise sıralarından başlayarak mesleki yönlendirme yapılacak olan bu okullarda, öğrenciler üniversiteyi kazanma temeline dayanan bir sistem ile okul hayatlarına devam edecekler. Bahçeşehir/Uğur Eğitim Kurumu Başkanı Enver Yücel'in bu okullar için yaptığı açıklamayla yazıma devam etmek istiyorum: “Okullar arası kalite farkı var. Ama herkes aynı sınava giriyor. Bu nedenle geri kalanlar eksiklerini gidermek için yeni yollar arıyor. Bu model sayesinde dershane ya da özel derse gerek kalmadan üniversiteyi kazanmak mümkün olacak. Ücretleri de yüksek tutmayacağız ki herkes faydalanabilsin. Eğer devlet velileri destekler, ücretin yarısını öderse önümüzdeki yıl 50 lise birden açmak mümkün. Şu anda 4 bin dershane 2-3 yıl içinde okula dönüşebilir. Ama bu dönüşüm kapsamında Milli Eğitim Bakanlığı’nın yeni standartlar oluşturması ve bunun için süre vermesi gerekir. Belli seviyedeki fiyatlarla her kesime ulaşılmış olur. Anadolu’da bu ücretler düşebilir.”
Ev ödevi, proje, performans çalışmaları gibi etkinliklerin yapılmayacağı bu okullarda, öğrenciler için başarının “yegâne yolu”  üniversiteyi kazanmak olacak.
Bu okullar için yapılacak yorumlar henüz çok erken olsa da görünen o ki, öğrenciler dershanelerin kaldırılmasıyla birlikte rahatlamak yerine, yepyeni zorlukların kucağında kendilerini bulacak. Fiziksel ve ruhsal gelişimin en yoğun olduğu yıllar olan lise yıllarında öğrenciler, tek amacı üniversiteyi kazandırmak olan bir okulda ne kadar mutlu olacak? Bu sorunun cevabını bizlere gelecek gösterecek.
Yine de eğitim adına yapılacak her bir yatırımın, yeniliğin başta ülkemize ve eğitim sistemimize iyilikler getirmesini dilemek gerekli. Peşin hükümlü olmadan, zamanla birlikte görüp bu okulları değerlendirmek daha mantıklı olacaktır.



 Sedat Yılmaz
                                                                                                                                                                                      Eğitim Danışmanı

1 yorum:

  1. Eğitimin kötü olup dersanelere ihtiyaç duyulan sistemlerde dersaneler arası ticari rekabette kaçınılmaz olarak gelinecek nokta şüphe,şaibe, içsel bilgiye erişim, etik ve yasa dışıliktir. Her sınav türü ve döneminde benzer konular toplumu yormaktadır. Çözüm tüm eğitim alanlarında köklü düzenlemeler ve dersanelerin kapatılmasıdır.
    Fethi Yılmaz yazdı 04.03.2019
    Tıpta Uzmanlık Sınavı sonrasında ÖSYM’nin soruları ve cevap anahtarını yayımlamadan önce sınav soruları sosyal medyada yer aldı. 24 Şubat 2019 Pazar günü gerçekleşen Tıpta Uzmanlık Sınavı öncesinde soruların Whatsapp gruplarında paylaşıldığı iddia edilirken, TUS sorularının çalındığı tartışmaları gündeme gelmişti.Sınav sorularının çalındığı iddiaları üzerine ÖSYM açıklama yaptı. TUS soruları ve cevap anahtarının çalındığı iddialarının odağındaki TUSDATA isimli dershane de konuyla ilgili açıklama yaptı. TUS’a giren doktorların Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi’ne yaptıkları şikayetler ve söyledikleri, “sınav soruları çalındı mı” sorularını kuvvetlendirdi. Sınava giren bir doktor konuyla ilgili, "Bugün TUS dershanesine gitmeden başarı elde etmek çok zor” dedikten sonra, “Sızıntı iddiasının odağındaki TUS dershanesinin sınav öncesi 50 kişilik özel gizli grup oluşturduğunu ileri sürülüyor. Sınav soruları derece yapmaları için bu özel gruba verildi iddiası var. Bir de yüzde 98 soru tutturma, çıkan tüm sorulara referans spot bilgi paylaşımı sızıntı ihtimalini kuvvetlendiriyor. Binlerce tıp doktorunun emeğinin çalınmasına sessiz kalınmamalı” iddialarında bulunmuştu. Konuyla ilgili sosyal medyada ve farklı mecralarda da iddialar dile getirilmesi üzerine, TUSDATA sınava giren hocalarının soruları ezberledigini ifade etmişti. CİMER’e yapılan şikayete ÖSYM Hukuk Müşavirliği yanıt vermişti. ÖSYM açıklamasında, TUSDATA’nın “soruları ezberledik” şeklindeki açıklamasına yer verdi ve sorular ÖSYM'den iki gün erken açıklandığı için telif hakkı konusunda yasal işlem başlatılacağı ifade edildi.
    ÖSYM Başkanlığı Hukuk Müşavirliği CİMER’e yapılan şikayete şöyle yanıt vermişti: ÖSYM tarafından gerçekleştirilen sınavlarda, sınavlara giren bazı adaylarca sınav esnasında sorular ezberlenerek (bazen farklı adaylarca sınav esnasında ezberlenen sorular sınavdan sonra bir araya getirilerek) sınav sonrasında facebook, twitter, instagram, whatsapp, youtube gibi sosyal medya platformları üzerinden paylaşılabilmektedir.
    Orijnaline en yakın şekilde çıkartarak soruları sınav bittikten sonra whatsapp üzerinden paylaştıkları açıkça ifade edilmiştir.Telif hakkı Başkanlığımıza ait olan sınav soru ve cevaplarının 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanununa aykırı olarak Başkanlığımızın yazılı izni olmaksızın yayınlanması suç olduğundan sınav sonrasında soruları izinsiz yayınlayan kişiler hakkında suç duyurusunda bulunulmakta ve aynı zamanda erişimin engellenmesi kararı verilmesi, Sulh Ceza Mahkemesi Hakimliğinden talep edilmektedir.ilgili kişi ve kurumlar hakkında gerekli yasal işlemler başlatılmıştır.”
    2019-TUS sorularının sızdırıldığı iddiaların merkezinde olan TUSDATA’nın kurucuları arasında yer alan Uzman Doktor Sami Selçukbiricik’in bağlantıları da dikkat çekiyor. Uz. Dr. Sami Selçuk Biricik, kurucu olmasının yanı sıra, çeşitli illerde yapılan TUSDATA seminerlerine konuşmacı olarak katılıyor ve DUSDATA sitesinde yazarlık yapıyor İstanbul’da İskenderpaşa Cemaati’nin lideri Muhammed Nureddin Coşan’ın vakfettiği “Asfa Eğitim Vakfı" yönetim kurulunda, TUS sorularını sızdırdığı öne sürülen TUSDATA’nın kurucusu Uz.Dr.Sami Selçukbiricik’in adı da geçiyor. Sami Selçukbiricik, Özel Asfa Ferda Koleji Yönetim Kurulu Başkanı olarak görev yaptı.
    Türkiye geçmişte ÖSYM sınav hırsızlıklarıni geçmişte çok yaşadı. Dün FETÖ’nün yaptığı sınav hırsızlıklarının sonucunda Türkiye hala bedel öderken bugün devlete yerleştirilen başka cemaatler üzerinden yine aynı iddiaların konuşulması “Ne zaman ders alacağız” sorularını da beraberinde getiriyor.Fethi Yılmaz Odatv.com

    YanıtlaSil

Bir Eşit Ağırlık Öğrencisi Olarak Matematik Dersiyle Olan Sınavım :)

Bu başlığı açmamın temel sebebi, yıllardır gerek derslerine girdiğim öğrencilerim olsun gerek özelden bana mail, whatsapp mesajı vs. ile mes...