13 Temmuz 2015 Pazartesi

Nasıl Tercih Yapalım? Okumadan Tercih Yapma!


Günlerdir aynı soruyla karşılaşıyorum : “Nereyi tercih edelim, hangi bölümü yazalım?”
Geçenlerde şöyle bir soru aldım. – hocam bana hem pdr (psikolojik danışmanlık rehberlik) hem de hukuk geliyor sizce hangisini yazmalıyım? Birbirinden bağımsız hatta bir o kadar da alakasız iki meslek arasında sıkışmış kalmış bir öğrencinin ne kadar da kararsız olduğunu sanırım anlatmama gerek yok. Öğrencimiz maalesef sadece puan aralıklarına bakarak tercih yapıyor. İçerisinde bulunduğu yüzdelik dilim hem Pdr hem de Hukuk’a yetince öğrenci ikisini de tercih etmesi gerektiğini düşünüyor. Yine başka bir öğrencinin hocam düşük puanlı bir hukuk okumaktansa yüksek puanlı Pdr okumayı tercih ederim demesi karşısında yaşadığım şaşkınlığı anlatamam. Öğrencilerimiz maalesef hala sadece markaya, isme aldanarak tercih yapıyorlar hayatlarını sadece buna göre şekillendiriyorlar. Size durumu kısaca şöyle izah edeyim, net cümlelerle. Evet, yüksek puanlı ismi olan bir üniversite kazandığınızda (bölümü söylemiyorum) mutlu olur, heyecanlanır hatta çevrenize gururla ben şu üniversiteyi kazandım dersiniz. Okula başladıktan 1-2 ay sonra ise artık bu heyecanınız yavaş yavaş sönmeye başlar, çünkü artık hepiniz aynı üniversitenin öğrencilerisinizdir, geriye sadece elinizde tercih ettiğiniz bölüm kalır, işte o günde eğer, yazdığınız bölümden memnun değilseniz en büyük mutsuzluk gelir sizi bulur. Unutmayın sizler, bu mesleği belki de hayatınızın geri kalan kısmında yapacaksınız. O nedenle, çok dikkatli bir seçim yapmak zorundasınız.
Meslekler arasındaki farklılığa dikkat etmenizi öneririm. Özellikle yazımın başından beri bahsettiğim Pdr- Hukuk farklılığından hareketle unutmayın ki birisinde avukat diğerindeyse öğretmen olacaksınız. Bu ayrımı unutmadan tercih yapın. Hangi mesleğe daha yatkınsınız siz bunu hesaplayın.




Sedat Yılmaz

Eğitim Danışmanı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bir Eşit Ağırlık Öğrencisi Olarak Matematik Dersiyle Olan Sınavım :)

Bu başlığı açmamın temel sebebi, yıllardır gerek derslerine girdiğim öğrencilerim olsun gerek özelden bana mail, whatsapp mesajı vs. ile mes...