17 Haziran 2014 Salı

31. Abant Platformu Eğitim Bildirgesi Sonuç Raporu

Her yıl düzenlenen Abant Platformu Türkiye’nin birçok yerinden bilim adamlarının, aydınların katılımıyla gerçekleşti. 31. Abant toplantısı eğitim sonuç bildirgesinde, birbirinden dikkat çekici ifadeler yer aldı. Türkiye eğitim sisteminin kangren olmuş bir sistem olduğunun tespiti yapıldığı toplantıda, farklı birkaç çözüm önerisi de sunuldu.  Sizlere aşağıda 31. Abant toplantısında eğitim sonuç bildirgesinden birkaç başlık sunacağım. Dikkatlice okumanızı ve üzerinde düşünmenizi öneririm.
Prof. Dr. Eser Karakaş, eğitimin Türkiye’nin en sorunlu sektörü olduğunu söyledi. Son 20-30 senede dünyadaki gelişmelere ayak uydurmada en çok direnen sektörlerden birinin eğitim olduğuna vurgu yapan Karakaş, "Whatsapp 19 milyar dolara satıldı. Eğitimle bunun ilişkisini kuramadığımız zaman Türkiye’nin geleceği karanlıktır.” dedi.

Türkiye'deki eğitim müfredatını eleştiren Karakaş, "Hiçbir öğrenci ve öğretmenin altından kalkması mümkün olmayan saçma sapan bir müfredatla karşı karşıyayız. Yapılması gereken; bu müfredattan beklentileri minimuma çekmektir. Mevcut eğitim sisteminde bir lise mezunundan 3 beklentim var. Birincisi; 4 işlemi mantığını iyi bilsin. Ana dilini, okumayı sevsin. İngilizce'de orta düzeye gelsin. Benim bu üçünün dışında lise mezunundan başka bir beklentim yok.” ifadelerini kullandı.

Prof. Dr. Yunus Çengel de, Avrupa Birliği ülkelerindeki eğitim sistemini örnek gösterdi. Çengel, “Birincisi; ana dilde eğitim. Bu olmazsa olmazdır. İkincisi; yabancı dillerde gelişim. Üçüncüsü; temel matematik becerisi. Mevcut sistemin temel hastalığı ise sınav. Her şey sınava göre. Eğitimdeki amaç; sınava hazırlamak. Dershaneleri kapatmaya çalışıyoruz ama aslında okullar birer dershane. Öğrencileri sınavlara hazırlamaya çalışıyoruz. Sınav sisteminde mekanizma aynı işliyor. O yüzden sınavların nasıl hazırlandığı değil, sıralama hedef olduğu sürece bunu kimin sağladığı fark etmiyor.” diye konuştu.

Prof. Dr. Fatih Töremen de “Avrupa Birliği’nin eğitim konusundaki toplantıda şöyle bir sonuç çıkmıştı; geleceğin en güçlü ülkeleri, eğitim sistemleri en güçlü ülkeler olacaktır. Her ülke eğitim siteminin kalitesi konusunda ciddi çalışmalar yapmak zorunda.” şeklinde konuştu


*pop10 haber sitesinden alınmıştır.

Sedat YILMAZ
Eğitim Danışmanı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bir Eşit Ağırlık Öğrencisi Olarak Matematik Dersiyle Olan Sınavım :)

Bu başlığı açmamın temel sebebi, yıllardır gerek derslerine girdiğim öğrencilerim olsun gerek özelden bana mail, whatsapp mesajı vs. ile mes...