17 Haziran 2014 Salı

Bir Başka Başarı Hikayesi: "Güney Kore"



Gösterdiği üstün başarıyla -son yıllarda- adından sıkça bahsettiren Güney Kore’nin eğitim sistemi ve öğretmen yetiştirme programları da dikkat çekmektedir. Güney Kore, hem teknoloji alanında ortaya koyduğu ürünlerle ( Samsung, Hyundai, LG vb.) hem de sanat alanında ortaya koyduğu ürünlerle (Oscar adayı bir çok film, Dünya müzik listelerinde en çok dinlenen şarkılarıyla) tüm dünyanın ilgisini üzerine çekmeyi başarmıştır.
Güney Kore’nin eğitim başarısındaki  -şüphesiz- en önemli faktör, öğretmenlerine verdiği kıymette saklıdır. Güney Kore’de öğretmen eğitimi, öğretmenlik mesleğinin önemi dolayısıyla uzun yıllardır üzerinde önemle durulan bir konu olmuştur. Güney Kore için öğrenenlerin tüm gelişim alanlarında istenen düzeye gelmeleri, kendileri ve ülkeleri için yararlı birer birey olmaları, bağımsız bir düşünceye sahip olarak yetişmeleri için eğitimin kalitesi ve öğretmen yeterliliğinin odak noktasıdır.
Güney Kore’de toplumun ilerleyebilmesi ve ülkenin refah seviyesinin artması, okullarda verilen eğitimin kalitesiyle doğrudan ilgilidir. Bu da eğitimi verecek kişiler olarak öğretmenlerin niteliklerin arttırılmasını gerektirmiştir. Mezun olduktan sonra da eğitimin sürekli olarak devam ettiği Güney Kore’de, öğretmenler maddi ve manevi olarak refah seviyesinde yaşamaktadır. Bu da öğretmenlik mesleğinin itibarını artırarak, cazip bir meslek kolu haline getirmesini bilmiştir.
 Öğretim niteliği ve öğretmen niteliği arasındaki ilişkinin toplumu önemli derecede etkilediği araştırmacılar tarafından kabul edilmiş bir gerçektir. Öğretmenlik, bilgi birikimi, planlama süreci, alan bilgisi, gelişmiş dil becerisi, teknolojik gelişmelere yakınlık ve teknolojik araçları kullanabilme yeteneği, farklı seviye ve kişilikteki öğrencileri tanıma ve yönlendirme, etkili iletişim gibi bir takım yetenekleri ve becerileri gerektirir. Eğitim alacak öğrencilerin bu yeterliliklere sahip öğretmenlerin rehberliğinde olmaları, eğitim kalitesi açısından istenen noktaya ulaşmayı beraberinde getirecektir (Gürlen, Demirel, 2010)
Hiçbir başarı tesadüfi değildir. Bugün dünya arenasında, adından başarıyla bahsettirmiş ülkeleri incelediğimizde, arkasında çok güçlü bir eğitim sistemi ve disiplini bulunmaktadır. Bizler de bu başarı tablosunda yer almak istiyorsak, nihai hedefimizin eğitim olması gerektiğini unutmamamız gerekir.

Sedat YILMAZ

Eğitim Danışmanı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bir Eşit Ağırlık Öğrencisi Olarak Matematik Dersiyle Olan Sınavım :)

Bu başlığı açmamın temel sebebi, yıllardır gerek derslerine girdiğim öğrencilerim olsun gerek özelden bana mail, whatsapp mesajı vs. ile mes...