15 Haziran 2014 Pazar

Eğitimde Çin Mucizesi


               Yeni dünya düzeni içerisinde Çin, gelecek nesiller için adından daha sık bahsettireceğe benziyor. Gelişen ekonomisiyle birlikte gelişen eğitim sistemi, ülke için büyümenin emin adımlarla ilerlediğinin kanıtı adeta.  2012 yılında düzenlenen PISA sınavında Çin açık ara farkla tüm branşlarda birinci oldu. Yine dünyanın en iyi ilk 500 üniversitesi içerisinde, 30 üniversitesiyle mütevazi; ama bir o kadar da güven veren bir tablo çiziyor.
               Uzun yıllardır, ciddi şekilde eğitim yatırımı yapan Çin, geleceğin süper gücü olma yolunda ilerlerken bunun eğitimsiz olmayacağını da anlamış bulunuyor. Sadece ekonomik gücün, tek başına yeterli olmayacağını bilen Çin, eğitime yaptığı yatırımlarla da adında sıkça bahsettirmektedir.
Tüm dünyanın ilgisini çekmeyi başaran Çin, yine dünyanın farklı bölgelerinden binlerce öğrenciyi eğitiyor. Çağın gereksinimlerine karşılık vermesini bilen Çin, yakından incelenmesi gereken bir eğitim sistemine sahip.
Bizler de gelecek adına söz sahibi olmak istiyorsak, acilen eğitim sistemimizde radikal değişimler yapmalı ve çağın gereklerini yerine getirmeliyiz. Gelişmiş ülke hayali olan Türkiye'ye yüklerinden kurtulmuş ve çağın ilerisinde bir eğitim sistemi gereklidir. Bunu da iyi eğitim almış genç nesiller gerçekleştirebilecektir. Onlara rehberlik etmek ise bizlere yani, eğitim gönüllüsü öğretmenlere düşmektedir.
               Gelişmiş Türkiye bir hayal değildir. Sadece iyi bir eğitimle gerçekleşecek olan bu ideali gerçekleştirmek adına, sadece herkes üzerine düşen görevi en iyi şekilde yerine getirmelidir.



Son Not: Yakında, dünyanın gelişmiş diğer ülkelerinin eğitim sistemleri hakkında geniş bilgiler içeren yazılar yayımlayacağım. 


Sedat Yılmaz
Eğitim Danışmanı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bir Eşit Ağırlık Öğrencisi Olarak Matematik Dersiyle Olan Sınavım :)

Bu başlığı açmamın temel sebebi, yıllardır gerek derslerine girdiğim öğrencilerim olsun gerek özelden bana mail, whatsapp mesajı vs. ile mes...