16 Haziran 2014 Pazartesi

Finlandiya'nın Eğitim Başarısı

         
         Dünyanın gelişmiş ülkelerinin eğitim sistemleri incelendiğinde karşımıza çıkan tablo aşağı yukarı aynı. Ülkemiz de bu eğitim modellerini kendisine örnek alıyor ve bu yönde kendisini geliştirmeye çalışıyor. Bu eğitim modelleri içerisinde en ilginç olanlarından birisi de hiç şüphesiz: Finlandiya.
Üst üste girdiği üç PISA sınavının her branşında birincilik elde eden Finlandiya’nın bu başarısı tesadüften uzak bir başarı. Ülke gerçek anlamda eğitime yatırım yapıyor. Yaptığı yatırımın meyvelerini de günümüzde toplamakla meşgul.
         Finlandiya eğitim modelini diğer ülkelerden ayıran en önemli özelliklerden bir tanesi de öğretmene verdiği kıymette gizli. Öğretmen olmak Finlandiya’da oldukça önemli bir meslek sahibi olmak demek. Maaşları da gayet dolgun. İtibarı da bir doktorla neredeyse aynı. Kısaca bu ülkede öğretmenler mutlu. İşte bu sebeple Finlandiya’da başarılı gençler için, öğretmen olmak gayet önemli bir hedef teşkil ediyor.
         Öğretmenin üretken olduğu bir ülkede yetişen genç nesiller aklı hür, vicdanı hür olarak yetişir. Ufukları arşa değer adeta.  
        Başarı çalışmadan elde edilemez, çalışma ise doğru yönlendirme olmadan sadece, zaman ve enerji kaybıdır. Günümüz dünyasında- yaşanan anın saniyelerle ölçüldüğü bu zaman diliminde- boşa harcayacak zamanı ve enerjisi olmayan gençler için, en ideal yöntem doğru bir yol göstericinin ışığında hareket etmektir.
Finlandiya eğitim modelini doğru okumak, bizler için önemli bir yol gösterici olacaktır. Öğretmene verilen önem, başarıya giden yollardan sadece bir tanesidir ve tek başına bir anlam ifade etmez.

Finlandiya eğitim modeli için daha geniş bilgi: http://www.youtube.com/watch?v=Gxpoq-34QOM


Sedat YILMAZ
Eğitim Danışmanı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bir Eşit Ağırlık Öğrencisi Olarak Matematik Dersiyle Olan Sınavım :)

Bu başlığı açmamın temel sebebi, yıllardır gerek derslerine girdiğim öğrencilerim olsun gerek özelden bana mail, whatsapp mesajı vs. ile mes...