21 Haziran 2014 Cumartesi

Alman Eğitim Sistemi'nde Yönlendirme Etkinlikleri

      Federal Almanya eğitim sistemini, diğer ülkelerin eğitim sisteminden ayıran en önemli özelliklerden birisi de hiç şüphesiz: "yönlendirme etkinlikleri"dir. Okul öncesi eğitimden başlayıp yüksek öğrenime kadar, çok gelişmiş olan yönlendirme etkinlikleri  çocukların doğru alanda uzmanlaşmasını sağlamaktadır. Böylece, hiç bir yeteneğin boşa harcanmaması konusunda önemli bir adım atılmış olur.
Tam zamanlı zorunlu eğitim Almanya'da 9 yıldır. 9 yıl boyunca öğrencilerin yeteneklerini keşfetmeye çalışan eğitim sistemi, nihayetinde öğrenciyi kendi yeteneğine uygun bir alana yönlendirir. Böylece öğrencilerin yeteneklerinin boşa harcanmamış olması  de sağlanmış olur.
Gymnasium veya mesleki eğitim okullarına yönlendirilen çocuklar burada, kendi yeteneklerine uygun olarak eğitimlerine devam etmektedirler. Eğitim ile istihdam arasındaki sıkı bağ, Alman eğitim sisteminin en güçlü yanıdır.
      İnsanın yaradılışından getirdiği yeteneği; ancak eğitimle işlendiğinde bir değer kazanacaktır. İnsan yeteneklerini göz ardı eden bir eğitim sistemi, ona olmadığı bir kişinin yeteneklerini zorla kazandırmaya çalıştığında, ortaya hem başarısız hem de mutsuz bireyler çıkacaktır.
Başarıyı sadece matematik, fizik ya da dil sorularına verilen cevaplardan ibaret sanan bir eğitim sistemi, öğrencilerinin kendilerini gerçekleştirmelerine izin vermeyerek,  öğrencilerin başarısız olmalarına neden olacaktır.
      Sanatta, sporda, bilimde ya da bir zanaatta başarılı olmak için birbirinden farklı ölçme kriterlerine ihtiyaç vardır. Alman eğitim sisteminde,bu büyük oranda başarılmış görünüyor. Bu nedenle ki  iki büyük dünya savaşından da yenik olarak çıkmalarına rağmen, kendilerini kısa sürede toparlayarak, küresel ölçekte ekonomik güç haline getirmesini bilmiştir.
      Alman eğitim sisteminden alınacak dersler bir hayli fazladır. Özellikle de henüz 1990'ların başında bir araya gelen(Doğu Almanya- Batı Almanya) Almanların, bu kadar kısa süre içerisinde dünya ekonomisinin ilk ikisinin içerisinde yer alması, incelenmesi gereken bir husustur.

Sedat Yılmaz
Eğitim Danışmanı


İleri Okuma Yapmak İsteyenler İçin:
1. Arslan M. , (2000) Bazı Avrupa Ülkelerinde ve Türkiye'de Zorunlu Eğitimde Yönlendirme Çalışmalarının Değerlendirilmesi
2.Ehmke W. , Almanya ve Türkiye'deki Eğitim Sistemleri Üzerine Bir Karşılaştırma

3. Balcı A., Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri, (31 Ülkenin Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırılması)  Pegem Akademi Yayınları

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bir Eşit Ağırlık Öğrencisi Olarak Matematik Dersiyle Olan Sınavım :)

Bu başlığı açmamın temel sebebi, yıllardır gerek derslerine girdiğim öğrencilerim olsun gerek özelden bana mail, whatsapp mesajı vs. ile mes...